fredag 18. november 2011

Mot - novellesamling for ungdom

Jeg har lest noen av novellene i samlingen MOT som akkurat har kommet ut på Cappelen Damm.
Av de jeg har lest så likte jeg veldig godt:
-Dette blir mellom oss av Taran L. Bjørnstad - En gutt som har begynt på ny skole og sliter med å få venner i klassen. Han som sliter blir tilslutt den som hjelper en annen i klassen.
- Jeg sa jeg torde av Annette Münch - om å tørre og stå for det man føler
- Dagens helt av Charlotte Glaser Munch - en sår fortelling der hovedpersonen ikke vet om han tør si hele sannheten

2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg vil gjerne takke for en veldig fin blogg for oss norsklærere i skolen! Så flott at noen har tatt seg bryet med å kategorisere bøker og tekster under temaparene som brukes i Kunnskapsløftet! Har nettopp startet et fordypningsemne i norsk på 10. trinn, med utgangspunkt i disse temaparene. Det er helt supert å ha et slikt nettsted "å stjele" gode anbefalinger fra - man rekker jo ikke ha oversikt over "alt" i en travel lærerhverdag heller...

    Håper du fortsetter å legge ut gode anbefalinger!

    Tusen takk :-)

    SvarSlett
  2. Hei Så hyggelig. Ungdomsskolebibliotekarene i Bærum begynte denne bloggen for å hjelpe hverandre. Det er bare fint hvis andre også finner noe de kan bruke.

    SvarSlett